Aquí teniu un resum de taller online impartit pel Carles Martí, formador comercial, que desitgem us sigui d’ajut.
Entendre com funciona el cervell i el procés de compra i venda, i incorporar aquest coneixement a les tècniques comercials ens ajudarà a utilitzar missatges personalitzats.
Identificar el client és important, perquè de vegades és més d’un. Per això cal que tinguem en compte que a l’hora de vendre ens adrecem a la persona adequada: la que té el mitjans (per pagar), l’autoritat per decidir i la necessitat per utilitzar.
Per optimitzar el procés de venda dels nostres productes o serveis, és important tenir destreses en el llenguatge no verbal i la comunicació oral, per tal de desenvolupar actituds i tècniques de comunicació que permetin desenvolupar-se davant diferents situacions que es puguin donar, atenent correctament els clients durant l’intercanvi d’aquesta informació.
Perquè hi ha diferents tipus de persona: Kinestèsica (més emocional), visual i auditiva. Per tant, el missatge s’ha d’adaptar a aquestes característiques.
S’ha de practicar l’escolta activa (allò que es diu i el que no es diu), saber com incidir en les emocions, com pensen, quines necessitats tenen els nostres clients i també els nostres proveïdors, per vendre i comprar els nostres productes o serveis.
El taller va finalitzar amb casos pràctics. Provar, testar, experimentar què funciona i què no funciona és el que ens ajudarà a millorar i a definir la nostra estratègia comercial.