10/05/2019
El seminari Com posicionar-nos a Google (SEO i SEM), impartit per en Patxi Cano ha deixat clar que estar ben posicionats i ser visibles a internet esdevé cabdal perquè les compres i vendes que es realitzen no paren d’incrementar.
I Google s’ha convertit en el buscador més utilitzat (95% de la gent). Per axò s’ha de ser-hi present i visible.
SEO, en anglès vol dir Search Engine Optimization que si traduïm vol dir optimització dels motors de recerca. És a dir, que és un procediment tècnic que ajuda a que el teu web sigui més visible a inernet.
I com ho fa Google? Doncs emprant un algoritme (secret) que té en compte i valora diferents més de 200 factors entre els quals destaquem:
- Domini del web. Important que la paraula clau estigui inclosa en el domini.
- Keywords o paraules clau. Aquelles que les persones, possibles clients, utilitzarien per buscar el que necessiten.
- El contingut: Un contingut llarg és més interessant. NO COPIAR!! Penalitza. Important la qualitat i l’us de les keywords
- L’actualització del web, dels contingut continguts (blog) i enllaç amb les xarxes socials ajuda a posicionar-se.
- Els enllaços o links. Quan algú ens veu o ha consumit serveis o comprat productes nostres, en parla i ens recomana posant comentaris i l’enllaç cap al nostre web ajuda a obtenir un millor posicionament.
- Les xarxes socials. Google afavoreix les pàgines amb més likes sobre els continguts publicats i/o continguts compartits a les xarxes.
CONCLUSIONS
Mitjà digital cada cop més competitiu.
- Cal fer una planificació: fixar objectius i elaborar una estratègia de màrqueting, és a dir, un pla de màrqueting.
- Si vols ser-hi present i visible a internet, el buscador més utilitzat és Google.
- SEO i SEM són accions de màrqueting digital i per tant, han de formar part del pla de màrqueting.
- Abans de fer SEO >>> INVESTIGA:
- Com busquen els usuaris
- A qui t’has d’adreçar
- Qui és, què fa i com ho fa la teva competència
- Defineix el teu model de negoci i proposta de valor
- Per optimitzar, analitza els factors on page (interns) que pots controlar i millorar: continguts, keywords, velocitat de càrrega…
- SEM: Els buscadors faciliten plataforma per fer anuncis. Google té Google Ads.
Fer posicionament SEO i SEM no és gens fàcil, requereix experiència. Informa’t i forma’t si ho vols fer tu i sinó, assessora’t bé i externalitza el servei.