26/09/2019
Dimecres, dia 25 vàrem celebrar el taller COM FER UN PRESSUPOST DE TRESORERIA a l’aula de formació del Centre-Eix de Negoci.
Magistralment impartit per Salvador Figueras, economista i soci d’AGOE, ens va dir que per a qualsevol emprenedor/a, empresari, elaborar aquest pressupost, i citem textualemt ” és una de les coses més difícils de fer”.
El seminari va constar de dues parts. A la primera, va explicar com calcular els marges comercials, importantíssim per poder després pressupostar la tresoreria del negoci.
Com a resum podem extreure:
- Els preus i les vendes no són els elements més importants per obtenir beneficis.
- És fonamental analitzar i fer un seguiment econòmic del negoci per saber què cal corregir, perquè:
- La informació comptable tradueix les idees a números i els números a idees. Sense informació no es pot gestionar l’empresa.
- La bona informació comptable no té totes les respostes, però sí té gairebé quasi totes les preguntes, imprescindibles per a una bona gestió de l’activitat.
Pel que fa a la Tresoreria, cal tenir una previsió mensual. Reflectir-ho en un full no resulta fàcil. En aquest full hem de tenir en compte el següent:
- Les vendes i les despeses mensuals
- El període de cobrament i de pagament
- Els impostos i Seguretat Social
- Amortitzacions mensuals de préstecs
- Els nous préstecs o aportacions de capital
- Inversions i com es finançaran
I una altra cosa! Hi ha el mal hàbit de referir-nos a la gestió de documents com “fer la paperasa”. Ni de bon tros! Aquests documents contenen informació cabdal sobre el negoci.