Dimecres, 1 de juliol de 2020
Per a aquelles persones que no heu pogut seguir el taller impartit per en Joan Canal sobre aquest tema tan important pel vostre negoci, aquí teniu un resum.
El primer que s’ha de tenir en compte a l’hora de construir la nostra marca és que aquesta va més enllà de la seva aparença. La marca és un conjunt de coses i el veritablement important és el que hi ha al darrera – «perquè tot allò que fem condicionarà la nostra marca»-.
Una marca ha de ser capaç de crear expectatives abans de consumir-la, de crear records, històries, vincles.
Hem de tenir clar també a quin ens dirigim. Sovint comentem l’error de voler adreçar-nos a tothom. En aquest context, TOTHOM i NINGÚ esdevenen sinònims.
La marca representa la decisió d’un consumidor. És ell únicament qui li dóna rellevància i importància.
Cal ser HONEST, autèntic. I sobretot, ha de ser comprensible.
El primer pas per construir una marca és tenir uns bons fonaments. Cal tenir clar:
- Què som i què venem?
- A qui ens dirigim?
- A què donem resposta?
- Qui o què ens pot fer la competència?
- Què ens fa únics?
Pas 2: Fer totes aquelles aportacions i propostes de valor que donin resposta a aquestes dues qüestions:
- Què fem pel nostre públic?
- Quina proposta de valor farà que es decanti per nosaltres?
I per acabar, el 3r pas: Definir la nostra entitat, és a dir l’essència de marca.
- Quins trets ens caracteritzen
- Com verbalitzem el què som
- Sobre quins valors ens recolzem
La marca no és un logo o un nom. És quelcom que explica amb molt poques paraules qui som i què fem, un compromís entre qui signa la marca i a qui es dirigeix. Un compromís d’atenció i servei, de fidelitat i difusió. LA MARCA ÉS UNA DECLARACIÓ DE CONFIANÇA.